Trener Biznesu
TRENER - COACH - MENADŻER
Skuteczność i świadomość oddziaływań jest niezbędna w prowadzeniu efektywnych i inspirujących działań biznesowych i szkoleń rozwojowych.
Prezentujemy studia podyplomowe przygotowujące do pracy w organizacji. To oferta uczenia się w oparciu o doświadczenie praktyków i własne. Specyfika studiów polega na uczeniu poprzez praktykę. Proponujemy przejść przez cykl studiów, jako firma. Tym sposobem stworzymy możliwość doświadczenia procesów przebiegających w zarządzaniu i nauczenia się procesu tworzenia firmy, diagnozy problemów, wsparcia rozwojowego, rozwiązywania sytuacji trudnych, poznania sprawdzonych narzędzi zarządzania i tworzenia organizacji uczącej się.
Cel studiów:
- dostarczenie podstawowej wiedzy na temat zarządzania,
- nabycie umiejętności przeprowadzania diagnozy firmy,
- przygotowanie do wpierania organizacji w rozwoju,
- pokazanie sposobów efektywnej pracy z zespołem pracowniczym,
- rozwijanie kompetencji trenerskich w pracy warsztatowej na bazie procesu grupowego,
- rozwijanie umiejętności pracy systemowej,
- poszerzanie umiejętności atrakcyjnego i efektywnego korzystania z metod aktywizujących w pracy zespołowej,
- poznanie pracy na zasobach własnych i uczestników szkoleń,
- rozwijanie kompetencji coachingowych umożliwiających wspieranie organizacji i ludzi na drodze ich kariery zawodowej.
Studia ułatwiają certyfikację zawodową (certyfikat trenera warsztatu i umiejętności psychospołecznych Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Międzynarodowy Certyfikat Trenera Zarządzania – Matrik) , bo uczą:
- przygotowania koncepcji (scenariusza) i przeprowadzenia dwudniowego ( co najmniej 16 godzin) warsztatu umiejętności psychospołecznych ( komunikacja, negocjacje, asertywność itp.),
- rozumienia i kontrolowania procesu grupowego,
- diagnozy potrzeb i przewidywanych efektów społecznych dla środowisk (organizacji, instytucji), na rzecz których prowadzony jest warsztat.
- Studia spełniają wymagania certyfikacyjne w/w stowarzyszeń w zakresie form (treningi, warsztaty, wykłady), tematyki i ilości godzin.
Adresaci studiów:
To propozycja kompleksowej edukacji dla trenerów biznesu, pracowników pełniących funkcje trenerskie lub osób pragnących rozpocząć pracę trenera biznesu w sposób świadomy i odpowiedzialny, a także dla specjalistów i menedżerów zarządzających szkoleniami oraz rozwojem pracowników w organizacjach biznesowych
Zapraszamy trenerów, którzy mają doświadczenie w pracy z grupami lub/i w zarządzaniu. Oferta kierowana jest do osób, które potrafią pracować metodami aktywizującymi, mają podstawową wiedzę z zakresu komunikacji, asertywności, rozwiązywania konfliktów.
Korzyści dla absolwenta:
Po zakończeniu studiów Trener Biznesu student będzie:
- wiedział jak działa firma, jakie są etapy rozwoju, co wspiera jej rozwój, a co go ogranicza,
- wiedział jak wspierać firmę programowo- tworzyć jej misję- wizję- cele,
- znał podstawy zarządzania zasobami firmy,
- potrafił wykorzystywać metody zarządzania przez cele,
- potrafił przeprowadzić diagnozę i zaplanować działania rozwojowe organizacji,
- umiał przygotować warsztaty rozwojowe dla pracowników,
Studia przygotowują do prowadzenia warsztatów rozwojowych dla firm.
Ramowy program studiów:
1. Trening umiejętności komunikacyjnych i pracy zespołowej
- moje mocne strony w kontakcie i komunikacji
- asertywne rozwiązywanie sytuacji trudnych
- autodiagnoza stylu komunikacji
- autodiagnoza funkcjonowania w grupie
2. Warsztat trenerski
- praca z grupą szkoleniową
- metody aktywizujące w pracy szkoleniowej
- tworzenie scenariuszy szkoleń i warsztatów
- tworzenie materiałów i prezentacji
- autoprezentacja trenera
3. Firma- jak budować, jak się rozwijać, jak zarządzać
- budowanie firmy
- fazy rozwoju firmy
- sesja strategiczna
- zarządzanie Przez Cele
- budowanie struktury firmy i adekwatnych zadań na stanowiskach
- specyfika firm rodzinnych
- budowanie propozycji szkoleniowej
- ABC Zarządzania
4. Komunikacja w firmie
- mapa komunikacji w firmie na bazie struktury
- Analiza Transakcyjna w efektywnej komunikacji
- techniki komunikacji w firmie
- style myślenia
- narzędzia zarządzania- delegowanie zadań, informacja zwrotna, rozliczanie zadań
- budowanie propozycji szkoleniowej
- Systemy komunikacji w firmie
- Systemy zarządzania
5. Zarządzanie zespołem pracowniczym
- budowanie efektywnego zespołu pracowniczego
- rola kontraktu w zarządzaniu
- skuteczny lider
- kompetencje i funkcje lidera
- Style zarządzania wg teorii Blancharda
- budowanie propozycji szkoleniowej
- Kompetencje pracownicze a stanowiska na podstawie teorii Belblina
6. Wprowadzanie zmian w firmie
- diagnoza rozwojowa firmy w oparciu o fazy rozwoju firmy A. Kisila
- obszary problemów w firmie
- zmiana w aspekcie psychologicznym i firmowym
- metody wprowadzania zmian
- budowanie propozycji szkoleniowej
7. Sytuacje trudne/sytuacje kryzysowe i konflikty/ w firmie i sposoby ich rozwiązywania
- Różne sposoby podejmowania decyzji
- zarządzanie kryzysowe
- rozwiązywanie konfliktów
- budowanie propozycji szkoleniowej
- Zarządzanie kryzysowe- przegląd koncepcji
8. Organizacja ucząca
- Przepływy wiedzy w firmie
- Planowanie rozwoju pracowników- rozmowy rozwojowe
- Mentoring pracowniczy
- Motywowanie pracowników
- Efektywne motywowanie pracowników do rozwoju wg Herzberga
9. Praktyka coachingu kariery
- Modele procesów coachingowych.
- Sesja coachingowa z użyciem narzędzi coacha.
- Praca z oporem w coachingu
- Coaching w zespole pracowniczym.
- Coaching kariery –postawa coacha i tradycyjne doradztwo, mentoring
- Modele procesów coachingowych.
10. Warsztat zadaniowy. Projektowanie szkoleń
- Przeprowadzenie diagnozy potrzeb rozwojowych firmy
- Tworzenie diagnozy i raportu
- Budowanie programu rozwojowego
- Tworzenie scenariusza zajęć warsztatowych
11. Warsztat superwizyjny
- Symulacje prowadzenia zajęć warsztatowych
- Informacja zwrotna o postępie rozwoju kompetencji trenerskich
Forma zaliczenia:
1. Uczestnictwo w zajęciach na zasadach Uczelni.
2. Obowiązkowe są warsztaty:
-Trening umiejętności komunikacyjnych i pracy zespołowej ( trwają 3 dni: piątek- sobota- niedziela)
- Trening superwizyjny(( trwają 3 dni: piątek- sobota- niedziela)
3. Pozytywne napisanie 3 testów sprawdzających wiedzę
4. Prowadzenie modułu szkolenia pod superwizją
5. Napisanie pracy podyplomowej ( scenariusz warsztatów rozwojowych)
Liczba godzin: 240h
Czas trwania: 2 semestry