Trener Biznesu
Cel studiów
- dostarczenie podstawowej wiedzy na temat zarządzania,
- nabycie umiejętności przeprowadzania diagnozy firmy,
- przygotowanie do wpierania organizacji w rozwoju,
- pokazanie sposobów efektywnej pracy z zespołem pracowniczym,
- rozwijanie kompetencji trenerskich w pracy warsztatowej na bazie procesu grupowego,
- rozwijanie umiejętności pracy systemowej,
- poszerzanie umiejętności atrakcyjnego i efektywnego korzystania z metod aktywizujących w pracy zespołowej,
- poznanie pracy na zasobach własnych i uczestników szkoleń,
- rozwijanie kompetencji coachingowych umożliwiających wspieranie organizacji i ludzi na drodze ich kariery zawodowej.
Studia ułatwiają certyfikację zawodową (certyfikat trenera warsztatu i umiejętności psychospołecznych Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Międzynarodowy Certyfikat Trenera Zarządzania – Matrik) , bo uczą:
- przygotowania koncepcji (scenariusza) i przeprowadzenia dwudniowego ( co najmniej 16 godzin) warsztatu umiejętności psychospołecznych ( komunikacja, negocjacje, asertywność itp.),
- rozumienia i kontrolowania procesu grupowego,
- diagnozy potrzeb i przewidywanych efektów społecznych dla środowisk (organizacji, instytucji), na rzecz których prowadzony jest warsztat.
Studia spełniają wymagania certyfikacyjne w/w stowarzyszeń w zakresie form (treningi, warsztaty, wykłady), tematyki i ilości godzin.
Adresaci
To propozycja kompleksowej edukacji dla trenerów biznesu, pracowników pełniących funkcje trenerskie lub osób pragnących rozpocząć pracę trenera biznesu w sposób świadomy i odpowiedzialny, a także dla specjalistów i menedżerów zarządzających szkoleniami oraz rozwojem pracowników w organizacjach biznesowych
Zapraszamy trenerów, którzy mają doświadczenie w pracy z grupami lub/i w zarządzaniu. Oferta kierowana jest do osób, które potrafią pracować metodami aktywizującymi, mają podstawową wiedzę z zakresu komunikacji, asertywności, rozwiązywania konfliktów.
Korzyści dla słuchaczy
Po zakończeniu studiów Trener Biznesu student będzie:
- wiedział jak działa firma, jakie są etapy rozwoju, co wspiera jej rozwój, a co go ogranicza,
- wiedział jak wspierać firmę programowo- tworzyć jej misję- wizję- cele,
- znał podstawy zarządzania zasobami firmy,
- potrafił wykorzystywać metody zarządzania przez cele,
- potrafił przeprowadzić diagnozę i zaplanować działania rozwojowe organizacji,
- umiał przygotować warsztaty rozwojowe dla pracowników,
Studia przygotowują do prowadzenia warsztatów rozwojowych dla firm.
Kadra
Zajęcia prowadzone przez wysokiej klasy ekspertów – praktyków, trenerów, samodzielnych pracowników naukowych - osoby specjalizujące się w poszczególnych fragmentach szkolenia.
Ramowy program
1. Trening umiejętności komunikacyjnych i pracy zespołowej
- moje mocne strony w kontakcie i komunikacji
- asertywne rozwiązywanie sytuacji trudnych
- autodiagnoza stylu komunikacji
- autodiagnoza funkcjonowania w grupie
2. Warsztat trenerski
- praca z grupą szkoleniową
- metody aktywizujące w pracy szkoleniowej
- tworzenie scenariuszy szkoleń i warsztatów
- tworzenie materiałów i prezentacji
- autoprezentacja trenera
3. Firma - jak budować, jak się rozwijać, jak zarządzać
- budowanie firmy
- fazy rozwoju firmy
- sesja strategiczna
- zarządzanie Przez Cele
- budowanie struktury firmy i adekwatnych zadań na stanowiskach
- specyfika firm rodzinnych
- budowanie propozycji szkoleniowej
- ABC Zarządzania
4. Komunikacja w firmie
- mapa komunikacji w firmie na bazie struktury
- Analiza Transakcyjna w efektywnej komunikacji
- techniki komunikacji w firmie
- style myślenia
- narzędzia zarządzania- delegowanie zadań, informacja zwrotna, rozliczanie zadań
- budowanie propozycji szkoleniowej
- systemy komunikacji w firmie
- systemy zarządzania
5. Zarządzanie zespołem pracowniczym
- budowanie efektywnego zespołu pracowniczego
- rola kontraktu w zarządzaniu
- skuteczny lider
- kompetencje i funkcje lidera
- style zarządzania wg teorii Blancharda
- budowanie propozycji szkoleniowej
- kompetencje pracownicze a stanowiska na podstawie teorii Belblina
6. Wprowadzanie zmian w firmie
- diagnoza rozwojowa firmy w oparciu o fazy rozwoju firmy A. Kisila
- obszary problemów w firmie
- zmiana w aspekcie psychologicznym i firmowym
- metody wprowadzania zmian
- budowanie propozycji szkoleniowej
7. Sytuacje trudne/sytuacje kryzysowe i konflikty/ w firmie i sposoby ich rozwiązywania
- różne sposoby podejmowania decyzji
- zarządzanie kryzysowe
- rozwiązywanie konfliktów
- budowanie propozycji szkoleniowej
- zarządzanie kryzysowe- przegląd koncepcji
8. Organizacja ucząca
- przepływy wiedzy w firmie
- planowanie rozwoju pracowników- rozmowy rozwojowe
- mentoring pracowniczy
- motywowanie pracowników
- efektywne motywowanie pracowników do rozwoju wg Herzberga
9. Praktyka coachingu kariery
- modele procesów coachingowych.
- sesja coachingowa z użyciem narzędzi coacha.
- praca z oporem w coachingu
- coaching w zespole pracowniczym.
- coaching kariery –postawa coacha i tradycyjne doradztwo, mentoring
- modele procesów coachingowych.
10. Warsztat zadaniowy. Projektowanie szkoleń
- przeprowadzenie diagnozy potrzeb rozwojowych firmy
- tworzenie diagnozy i raportu
- budowanie programu rozwojowego
- tworzenie scenariusza zajęć warsztatowych
11. Warsztat superwizyjny
- symulacje prowadzenia zajęć warsztatowych
- informacja zwrotna o postępie rozwoju kompetencji trenerskich
POLECAMY
Kontakt
Bydgoszcz
tel. 52 567 00 68
e-mail: podyplomowe@byd.pl
Chojnice
tel. 534 893 777 lub 52 567 00 12
e-mail: chojnice@byd.pl
Działdowo
tel. 23 697 06 90
e-mail: dzialdowo@byd.pl
Ełk
tel. 87 621 76 11
e-mail: malgorzata.glapiak@byd.pl
natalia.przestrzelska@byd.pl
Inowrocław
Tel. 52 567 00 97
e-mail: weronika.wieloch@byd.pl
Kraków
tel. 12 412 06 68 lub 695 928 305
e-mail: studia@kire.pl
Lębork
tel. 663 800 665
e-mail: lebork@byd.pl
Malbork
tel. 55 272 56 27
e-mail: dziekanatwsg@byd.pl
Piła
tel. 67 211 76 26 lub 67 211 76 27
e-mail: pila@byd.pl
Słupsk
tel. 59 841 71 09 lub 694 400 676
e-mail: technik@technik.slupsk.pl
dziekanat.slupsk@byd.pl
Toruń
tel. 56 69 69 444 lub 510 265 091
e-mail: wt@byd.pl