Wystąpienia Publiczne

podyplomowe2 SEMESTRY

Cel studiów

Cele studium podyplomowego to

  • przekazanie wiedzy teoretycznej w obszarze znajomości różnych typów wystąpień publicznych, ich tworzenia i prezentacji,
  • zapewnienie możliwości opanowania umiejętności warsztatowych koniecznych do samodzielnego przygotowania i wygłaszania przemówień w kontekście biznesowym, konferencyjnym i medialnym,
  • rozwój umiejętności komunikacyjnych,
  • kompleksowy trening podnoszenia kompetencji pod okiem ekspertów – praktyków monitorujących postępy,
  • zbudowanie świadomości marki osobistej lub biznesowej,
  • rozpoznanie trudności i przeszkód w pracy nad mową/wystąpieniem oraz sposobów rozwiązywania potencjalnych problemów związanych z przemawianiem.

Dodatkowo rozwijamy też kompetencje miękkie wspomagające komunikację i efekty ekspozycji mówcy i przemówienia.

Adresaci

Uczestnicy studium to

  • kadra zarządzająca firm i instytucji,
  • przedsiębiorcy i właściciele firm,
  • liderzy zespołów,
  • przedstawiciele handlowi,
  • trenerzy, szkoleniowcy, nauczyciele, instruktorzy,
  • członkowie administracji publicznej, pracownicy samorządów, członkowie partii politycznych,

 

Oraz wszystkie osoby zainteresowane podniesieniem kwalifikacji w obszarze wystąpień publicznych różnego typu, tworzenia i wygłaszania ciekawych, poprawnych i zrozumiałych komunikatów, przemówień, tekstów promocyjnych, motywacyjnych, sprzedażowych, informacyjnych oraz mów na specjalne okazje.

Korzyści dla słuchaczy

Studia skierowane są do osób zainteresowanych bardzo intensywnym i kompleksowym rozwojem umiejętności w obszarze wystąpień publicznych, dlatego znakomita część zajęć ma formę praktyczną oraz interaktywną. Zajęcia gruntownie przygotowują słuchaczy do samodzielnego tworzenia i efektywnego wygłaszania przemówień na rozmaite okazje w kontekstach zawodowych i biznesowych. Zajęcia teoretyczne jak i praktyczne poprowadzi wysoko wykwalifikowana kadra praktyków, czynnych mówców, mentorów, trenerów, lektorów, laureatów konkursów, psychologów z doświadczeniem scenicznym i certyfikatami poświadczającymi kompetencje mówcze.

Zajęcia prowadzone będą w kameralnych grupach, a wystąpienia często nagrywane i odtwarzane, a następnie omawiane, dzięki czemu praca przebiegać będzie sprawnie i przyspieszać postępy uczestników studiów. Słuchacze będą również pracować samodzielnie przy ścisłej współpracy z trenerami, we własnym czasie i trybie przygotowując prace zaliczeniowe oceniane przez wykładowców wedle wcześniej ustalonych kryteriów.

Program został opracowany z uwzględnieniem wszystkich aspektów wystąpień, dlatego zakres tematyczny jest urozmaicony i zróżnicowany, a sposób prowadzenia zajęć nowoczesny, ciekawy i maksymalnie dopasowany do oczekiwań i potrzeb grupy.

Poza wiedzą teoretyczną oraz treningiem umiejętności warsztatowych mówcy, uczestnicy poznają własne zasoby oraz nabywają lub rozwijają cenne kompetencje miękkie m. in. w zakresie komunikacji interpersonalnej, kreatywnego i krytycznego myślenia, oceniania wystąpienia, pracy nad emocjami, stresem i pewnością siebie, współpracy z grupą. Umiejętności nabywane w toku studiów mogą w znacznej mierze przyczynić się do usprawnienia komunikacji zarówno na niwie zawodowej jak i prywatnej oraz w konsekwencji do budowania lepszych relacji.

Postępy uczestników są stale monitorowane przez wykładowców, a możliwość kontaktu pomiędzy zjazdami sprzyja intensywnemu rozwijaniu kompetencji pod okiem ekspertów.

Słuchacze zyskują dostęp do najnowszej wiedzy oraz aktualnych trendów w obszarze różnych form.

Ramowy program

Przygotowywanie prezentacji:

  • Skuteczne przygotowanie mówcy do wystąpienia
  • Techniczne aspekty wystąpień
  • Tworzenie struktur prezentacji
  • Kluczowe elementy efektywnego wystąpienia
  • Budowanie wystąpień – typy wstępu, rozwinięcia i zakończenia
  • Zarządzanie czasem przygotowania i wystąpienia
  • Praca głosem – właściwe oddychanie, impostacja, artykulacja, dykcja, intonacja
  • Praca z tekstem – styl, przekaz, klarowność, poprawność i ekonomia treści
  • Humor w wystąpieniach
  • Tworzenie pomocy wizualnych
  • Budowanie zainteresowania w przemówieniach

Typy wystąpień publicznych – przegląd i omówienie

  • Autoprezentacja
  • Wystąpienia konferencyjne
  • Wystąpienia motywacyjne typu 'power speech'
  • Prezentacje sprzedażowe
  • Prezentacje i przemówienia okazjonalne
  • Prezentacje techniczne
  • Media klasyczne – radio i telewizja, kamera i mikrofon
  • Nowoczesne media i obecność w social media

Storytelling – ogólne założenia, sposoby zastosowania

  • Zastosowanie historii w wystąpieniach
  • Zastosowanie historii w sprzedaży i biznesie
  • Opowiadanie historii w wystąpieniach specjalnych

Treningi praktyczne

  • Komunikacja niewerbalna
  • Trening pewności siebie
  • Trening kreatywnego pisania
  • Diagnoza i autodiagnoza mocnych i słabych stron mówcy i wystąpienia

Rozwiązywanie problemów

  • Metody budowania relacji z publicznością/odbiorcą
  • Praca z trudną publicznością
  • Improwizacja sceniczna
  • Formy udzielania informacji zwrotnej i trening
  • Komunikacja interpersonalna
  • Techniki uwalniania i redukcji stresu

Budowanie marki i świadomości mówcy w biznesie

  • Rozwój stylistyki wystąpień
  • Narzędzia retoryczne, przekaz perswazyjny
  • Trening kompetencji miękkich ogólnorozwojowych

Zajęcia integracyjne

Forma zaliczenia

Prace zaliczeniowe na ocenę – prezentacje wystąpień video i na żywo, test z zagadnień omawianych na poszczególnych zjazdach, 1 wystąpienie finałowe podsumowujące całościowo zdobytą wiedzę, aktywny udział w zajęciach.

Ilość godzin

194

 

POLECAMY

Kontakt

Bydgoszcz
tel. 52 567 00 68
e-mail: podyplomowe@byd.pl

Chojnice
tel. 534 893 777 lub 52 567 00 12
e-mail: chojnice@byd.pl

Działdowo
tel. 23 697 06 90
e-mail: dzialdowo@byd.pl

Ełk
tel. 87 621 76 11
e-mail: malgorzata.glapiak@byd.pl
natalia.przestrzelska@byd.pl

Inowrocław
Tel. 52 567 00 97
e-mail: weronika.wieloch@byd.pl

Kraków
tel. 12 412 06 68 lub 695 928 305
e-mail: studia@kire.pl

Lębork
tel. 663 800 665
e-mail: lebork@byd.pl

Malbork
tel. 55 272 56 27
e-mail: dziekanatwsg@byd.pl

Piła
tel. 67 211 76 26 lub 67 211 76 27
e-mail: pila@byd.pl

Słupsk
tel. 59 841 71 09 lub 694 400 676
e-mail: technik@technik.slupsk.pl
dziekanat.slupsk@byd.pl

Toruń
tel. 56 69 69 444 lub 510 265 091
e-mail: wt@byd.pl

PARTNERZY WSPÓLNIE TWORZYMY JAKOŚĆ

© 2024 Wyższa Szkoła Gospodarki